T-Com upozorňuje zákazníkov na nekalé zneužívanie služby Prémiové číslo 0900xxx

27.04.2007 Celý región

(Bratislava, 27. apríl 2007) – Spoločnosť Slovak Telekom, ktorá poskytuje svoje služby pod značkou T-Com, upozorňuje svojich zákazníkov na nekalé počínanie niektorých spoločností poskytujúcich obsahové služby na ...
Ide o výzvy volať na prémiové čísla spoplatňované vyššou tarifou, kvôli prevzatiu výhry. Slovak Telekom napriek svojej snahe nemá možnosť takýmto volaniam zabrániť.

Praktikou týchto spoločností je posielať zákazníkom pevných liniek Slovak Telekomu správy o vysokej výhre vo forme SMS alebo prostredníctvom automatického volacieho systému s výzvou, aby zákazník na prevzatie výhry spätne volal na prémiové číslo 0900xxx. Zákazníka, ktorý na uvedené číslo zavolá, oboznámi síce hláska s cenou volania 89, - Sk s DPH za minútu hovoru, avšak hovor je zo strany týchto spoločností umelo predlžovaný s cieľom čo najviac zvýšiť cenu volania.

Zákazníci volajúci na prémiové číslo z vlastného rozhodnutia si musia byť vedomí pravdepodobne vysokej fakturácie cien volaní vo fakturačnom období, kedy volania na prémiové čísla realizovali. Podľa zistení Slovak Telekomu volalo k 23. aprílu len na prémiové číslo jednej z uvedených spoločností 7 634 zákazníkov.

Spoločnosť Slovak Telekom nie je oprávnená skúmať obsah prepravovaných správ a preto svojim zákazníkom odporúča chrániť sa pred podobnými taktikami napríklad aktiváciou doplnkovej služby Zablokovanie odchádzajúcich volaní na konkrétne vybrané čísla, resp. na čísla so zvýšenou tarifou.
Ing. Petra Pauerová
senior špecialista externej komunikácie
Slovak Telekom, a. s.
 

Vyberte región